آیا قرص دانه ی قهوه برای مقابله با دیابت نوع 2 موثر است؟

پس از آنکه محققان دریافتند که اسید کلروژنیک طبیعی در دانه های قهوه، مقدار قند خون و وزن بدن را کنترل می کند، روزنامه ی دیلی اکسپرس در آوریل 2013 نوشت: مصرف قرص تهیه شده از دانه ی قهوه می تواند دیابت نوع 2  را از بین ببرد.
در این مقاله پس از آن ادعا شده بود که نوشیدن هفت فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت را 50 درصد کاهش می دهد؛ با این حال، تفت دادن یا دادن حرارت خشک به دانه های قهوه، این اسید را تجزیه می کند، بنابراین دانه های تفت داده نشده بهتر هستند.
دکتر Matthew Hobbs، رئیس تحقیقات دیابت انگلستان، گفت: گرچه برخی شواهد اولیه وجود دارد که نشان می دهد افزایش مصرف پلی فنل ها و / یا فلاونوئیدها، از جمله چای و قهوه، می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد و به مدیریت این بیماری کمک کند، تحقیقات در این زمینه محدود است و اغلب در نمونه های کوچک انجام شده است که نماینده ی عموم مردم نمی باشد.
به طور خاص، در مورد درک اینکه چرا این اتفاق می افتد، چه عناصر خاصی ممکن است باعث این اثرات مثبت شوند و یا افزایش مصرف چای و قهوه چه خطرات احتمالی را ایجاد می کنند، -به عنوان مثال نوشیدن 7 فنجان قهوه در روز-، تحقیقات زیادی انجام نشده است.
شواهد کافی جدید برای حمایت از افزایش مصرف قهوه در هر شکل برای افرادی که در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار دارند، وجود ندارد.
این ادعا که قرص های ساخته شده از دانه های قهوه می تواند "دیابت و چاقی را از بین ببرد" عمدتا بر روی تحقیقات غیرقطعی و محدود استوار هستند که نشان می دهند مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. به ادعاهایی مانند این، باید با شک و تردید نگاه کرد، حداقل تا زمانی که نتایج حاصل از این نوع مطالعات کوچک، در مطالعات بزرگتر با بررسی اثرات دانه های قهوه بر روی طیف وسیعی از مردم، تکرار شوند.

منبع:

https://www.diabetes.org.uk/research/research-round-up/behind-the-headlines/coffee-bean-pill-to-combat-type-2-diabetes